Digitalisering | Tijdregistratie

Wat is digitalisering en waarom is het nuttig voor je bedrijf?

Digitalisering is een gegeven in de maatschappij dat we niet meer kunnen wegdenken. Waar vroeger bankbedienden zaten, zijn er nu automaten. Waar we vroeger bolletjes moesten kleuren, mogen we nu via touchscreen onze keuze aanduiden. Het is dan ook niet verrassend dat bedrijven deze trend willen volgen. Interesse in digitalisering voor je bouwbedrijf? Of eerder meer weten over het nut van tijdregistratie in je bedrijf? Lees dan zeker verder.

Digitalisering gaat over het digitaal maken van administratie die vroeger op papier gebeurde. Het heeft veel voordelen voor je bedrijf. Zo kan digitalisering er namelijk voor zorgen dat je minder kosten hebt en kostbare tijd kan inzetten voor belangrijkere zaken. Wanneer alles digitaal beschikbaar is, is het makkelijker terug te vinden. Je hoeft dus niet meer uren te gaan zoeken in het archief naar dat ene belangrijke artikel. Digitaal werken en online werken is niet helemaal hetzelfde, maar beide bieden de mogelijkheid om waar dan ook te werken. Het maakt de info toegankelijker voor iedereen. Wat natuurlijk een voordeel is voor zowel de zaakvoerder als de werknemers. De werknemers moeten namelijk niet meer zitten wachten op de nodige documenten om verder te werken.

Digitalisering: vlottere communicatie én milieuvriendelijk

Een extra positief punt voor je bedrijf is dat de gegevens beschermd zijn van bijvoorbeeld brand of andere fysieke schade. Tegenwoordig horen we veel over cyberaanvallen, maar ook daartegen kan je je verdedigen. Bovendien verloopt de communicatie vlotter. Dankzij de digitalisering is het mogelijk om iedereen waar dan ook te contacteren en dat beïnvloedt de communicatie op een positieve manier. Er is een directe verbinding, wat ervoor zorgt dat er geen storing kan ontstaan tussen de zender en ontvanger.

Het laatste voordeel van digitalisering is dat het milieubewust is en je bedrijf dus zijn steentje kan bijdragen om de opwarming van de aarde tegen te gaan. De digitalisering sluit aan bij de ‘clean desk-theorie‘ van UPrince waardoor mensen rustiger en overzichtelijker aan het werk kunnen gaan.

Wat is tijdregistratie en waarom is het makkelijk voor je werknemers?

Moeten je werknemers inklokken wanneer ze starten en uitklokken wanneer ze naar huis gaan, dan doet je bedrijf aan tijdregistratie. Tijdsregistratie is het bijhouden van de uren die werknemers werken en dat biedt vele voordelen.

Een van die voordelen is dat je een inzicht hebt in de productiviteit van je werknemers. Je kan zien hoeveel uur ze gewerkt hebben en wat er allemaal verwezenlijkt werd in die tijd. Zo kan je inspelen op momenten waarop blijkt dat de werknemers minder of meer productief zijn.

Tijdregistratie kan er ook voor zorgen dat er meer vertrouwen is tussen de werkgever en werknemer. De werknemers hebben namelijk niet het gevoel dat ze de hele tijd in de gaten worden gehouden en jij als werkgever kan erop vertrouwen dat de mensen werken op de aangegeven uren. Het biedt een soort van flexibiliteit. Moet een werknemer door persoonlijke omstandigheden eens een kwartiertje vroeger stoppen? Hoeft geen probleem te zijn, want de geleverde prestaties worden op het einde van de rit keurig bijgehouden. Door tijdregistratie kan je ook bijhouden hoeveel tijd er aan de klanten zelf wordt besteed en of er moet worden bijgestuurd.

Wat kan UPrince aanbieden?

Via de software van UPrince worden alle gegevens digitaal beschikbaar, heeft iedere werknemer er toegang toe en kunnen de werkuren efficiënt worden bijgehouden. Het biedt de perfecte tool om de werking van je bedrijf vlotter te laten verlopen. Ook voor bouwbedrijven, die vaak samenwerken met UPrince, is digitalisering en tijdregistratie een grote meerwaarde.